دنیای صنعتی

ساخت وبلاگ

کابل HDMI اولین و حتی تنهاترین رابط تجاری برای انتقال دادن همزمان صدا و تصویر به صورت دیجیتال خواهد بود. در حقیقت این کابل به عنوان یک پورت ارتباطی است که می‌تواند صدا و تصویر را با کیفیتی فوق العاده انتقال دهد. اولین باری که این کابل تولید شده در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ بود که تنها پورت مستقل بین شرکت‌های تولیدی مختلف است. این رابط قادر است که بدون فشرده‌سازی کردن صدا و تصویر منجبر انتقال آن‌ها شود؛ حال ممکن است که اطلاعاتی همچون دوربین دیجیتال، کنسول بازی، دی‌وی‌دی پلیر، موبایل و یا هر وسیله دیگری باشند که انتقال داده می‌شوند.
توجه کنید که این پورت‌ها برای دستگاه‌هایی با سایز کوچک هم کاربرد دارند به همین دلیل پورت‌های سایز کوچک را با نام Mini HDMI می‌شناسند. در واقع این قابل قادر است که تصاویر را با وضوح بیشتر از ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه را انجام دهد. البته صداها را نیز در ۸ کانالی که فرکانس ۱۹۲ کیلو هرتزی دارند را به راحتی انتقال دهد. این پورت چند سالی است که مانند سینمای خانگی، دوربین‌های فیلم برداری دیجیتال، تلویزیون‌هایی با وضوح بالاتر و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این رابط‌ها در مدل‌های مختلفی همچون HDMI ۱.۰، HDMI ۱.۱، HDMI ۱.۲، HDMI ۱.۲a، HDMI ۱.۳، HDMI ۱.۴ و… تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های منحصر به خود را دارند و برای اطلاعات متنوعی را دریافت یا انتقال می‌دهند. اساسا بهترین روش برای متصل شدن به لپ تاپ تلویزیون استفاده از hdmi است چون با بهترین کیفیت صدا و تصویر را انتقال می‌دهد. البته کامپیوترهای معمولی به هیچ عنوان این اتصال را پشتیبانی نمی‌کنند و مخصوص به پخش کننده‌ها یا کامپیوترهایی است که برای متصل شدن به تلویزیون طراحی و تولید شده است. کابل HDMI از طریق کارت گرافیکی nvidia سری ۸ پشتیبانی خواهد شد.
خرید کابل HDMI
در خرید هر محصول باید با توجه به ویژگی،مشخصه و نیز کارکرد های مورد نظرمان،و همینطور توجه به مشخصه های محصول، خریدی مناسب انجام داد. ضمن اینکه باید به خرید مناسب و کارامد توجه نمود، باید نگاهی هم به قیمت های مقرون به صرفه داشت. کابل HDMI،انواع و ویژگی های ساختاری و کیفیتی متفاوتی را دارند که در خرید می بایست بدان توجه نمود که در ادامه به دو نوع استفاده و خرید عمده ی این محصول اشاره خواهیم نمود.

در ارتباط با انواع خرید و کاربرد این کابل، باید اشاره نمود، نسخه استاندارد و اصلی کابل hdmi، (14) میلی متر بوده و به نام(Type A ) معروف است و دارای دو سر نر و نیز مادگی است. به این معنا که کابل ارتباطی میان دستگاه های مختلف می باشد. کابل تایپ A، رایج ترین کابل hdmi بوده که در دستگاه های متنوع کاربرد هایی فراوان دارد. به همین خاطر اگر شما قصد خریدن کابل hdmi برای تلویزیون و کامپیوتر، ایکس باکس و پلی استیشن و نیز بلو ری را دارید، باید تایپ A خریداری بکنید.

اما دو نوع دیگر کابل HDMI به نام هایType Cیا HDMI Mini و همچنین Type D یا HDMI Micro ” وجود داشته که دستگاه های کوچک تر مانند تلفن های هوشمند و نیز تبلت ها از انان استفاده می کنند. با وجود این، این دو نوع کابل hdmi، هیچ کاربردی را در تلویزیون های هوشمند، کامپیوتر و غیره ندارند و می بایست در خرید انان حتما دقت نمود.
انواع کابل اچ دی ام ای
کابل اچ دی ام ای در انواع متفاوتی در بازار موجود بوده که در اینجا قصد داریم شما را با انواع انان اشنا بکنیم.
• hdmi 1.0 : این نوع کابل در سال 2003 میلادی تولید گشته است. طول این کابل بیشتر از (2) متر است. این کابل توانایی ارسال داده هایی با پهنای باندپ( 4.95) گیگا بایت در ثانیه و همچنین (8) کانال صوتی با دقت (192) کیلو هرتز را دارد.

• hdmi 1.1 : این نوع کابل برای اولین بار در سال 2004 میلادی تولید گشت. این کابل می تواند صدا را در (DVD-audio) انتقال بدهد. سایر مشخصات این کابل، مانند نسل های قبلی است.

• hdmi 1.2 : تولید این کابل بزرگترین جهش را در این دسته از کابل ها ایجاد نمود. از مهم ترین انان قابلیت اتصال به کامپیوت، پشتیبانی از منابع صوتی و نیز تصویری مختلف بود.

• hdmi 1.3 : در این نوع کابل، تغییراتی از قبیل افزایش پهنای باند و نیز افزایش عمق رنگ، پشتیبانی از خروجی صدای (Dobly TrueHD) و قابلیت هماهنگی صوتی ایجاد گشت.

• hdmi 1.4 : این نوع کابل در واقع نسخه جدید و نیز پیشرفته ی نسل قبلی است. این کابل، از قابلیت 3 بعدی و نیز ارتباط صوتی دو طرفه برخوردار است. این کابل، توانایی پشتیبانی از رزولوشن (4K) را هم دارد.

• hdmi 2.0 : این نوع کابل، در سال 2013 عرضه شد. این کابل قابلیت ارسال داده ها با پهنای باند (18) گیگا بایت در ثانیه، به همراه (32) کانال صوتی با دقت (1536) کیلو هرتزی دارد.

البته چهار نوع کانکتور(اتصال دهنده) مختلف ،HDMI وجود دارد. نوع A و B که در HDMI نسخه (1.0) استفاده می شود و نوع C که در HDMI نسخه( 1.3) و نوع Dنیز در HDMI 1.4 بکار می رود.

دنیای صنعتی...
ما را در سایت دنیای صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین دنیای صنعتی industrialworld بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 9 فروردين 1402 ساعت: 13:01

آباژور رومیزی بعنوان یک وسیله کاربردی و علاوه بر آن یک وسیله تزئینی شناخته می‌شود که در اتاق‌های خواب و همچنین گاهاً در سالن‌های پذیرایی از آنها استفاده می‌شود. آباژورها این قابلیت را دارند که ظاهری شیک و زیبا به محیط اضافه کنند و در بحث طراحی دکوراسیون داخلی توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند از آن به منظور تشکیل طرحی مدرن استفاده می‌شود. آباژور همچنین به منظور یکی از منابع نوری در خانه استفاده می‌شود که در انواع پایه‌دار، دیواری و حتی با پایه‌های بلند در بازار عرضه می‌شوند تا در مصارف مختلفی مانند چراغ خواب و همچنین چراغ‌های تزئینی استفاده شوند. آباژورها همچنین همراه با کلاهک عرضه می‌شوند که کلاهک‌ها نیز می‌توانند از جنس‌های شیشه، پارچه و حتی پلاستیک باشند و با ایجاد نور، نقش حائز اهمیتی را در روشنایی خانه به کار می‌برند.
آباژور یکی از انواع وسایل دکوری است که علاوه‌بر افزایش زیبایی و مدرن بودن دکوراسیون، نوری ملایم را از خود ایجاد می‌کند که از آن می‌توان کنار تخت خواب و حتی در سالن‌های پذیرایی استفاده کرد. آباژورها لزوماً از یک کلاهک تشکیل شده‌اند که برخی آن‌ها را شید می‌نامند؛ همچنین از دیگر مواردی که در یک آباژور وجود دارد، می‌توان به لامپ، سیم و اتصالات برق و حباب آن نام برد که انواع آن از پایه‌های کوتاه بلند تشکیل شده‌اند. اما به صورت کلی نیز سبک ساختار طراحی شده آباژورها می‌تواند کلاسیک و یا مدرن باشد.
راهنمای انتخاب و خرید آباژور رومیزی چوبی
گاهاً این موضوع ایجاد می‌شود که شما بعد از مدت زیادی گشت و گذار آباژور چوبی مدنظر خود را خریده‌اید اما بعد از چرخاندن سوئیچ آن متوجه می‌شوید که نور کافی ندارد و یا سایه آن برای شما کسل‌کننده خواهد بود.

شکل آباژور رومیزی: برای مثال در این مورد می‌توان اینگونه گفت اگر لامپی که انتخاب کرده‌اید مستقیم است، بهتر است کلاهکی انتخاب کنید که در ساختار خود لبه‌های مستقیمی دارد؛ بلعکس لامپ‌های دارای انحنا نیز کلاهک‌های انحنادار نیاز دارند.

جنس و رنگ کلاهک آباژور رومیزی: به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد خرید آباژور چوبی را دارید بهتر است از کلاهک‌های سفید استفاده کنید؛ این در حالیست که کلاهک‌های تیره‌تر باعث محدود شدن تابش نور می‌شوند. نکته دیگر این است که اگر قصد خرید کلاهک‌ پارچه‌ای را دارید و از آن قرار است در محیط رسمی استفاده کنید، پارچه ابریشم شکل رسمی‌تری نسبت به پارچه کتان از خود نشان می‌دهد.

تناسب موجود میان کلاهک با بدنه در آباژور رومیزی: تناسب بین کلاهک و بدنه اهمیت بسیاری دارد که اگر رعایت نشود شکل نامناسبی از خود نشان می‌دهد، در نتیجه بهتر است در انتخاب خود دقت بسیاری داشته باشید. قاعده کلی در این‌باره وجود دارد که آباژورها باید ۲ الی ۳ اینچ از چراغ کوتاه‌تر باشد و تنها دیده شدن نیم اینچ از بخش گردن چراغ کافی است.

وجود موارد ایمنی و استانداردهای موجود در کلاهک آباژور رومیزی: نکته مهمی که برخی اصلا به آن دقت نمی‌کنند و حتی موجب آتش‌سوزی می‌شود. اگر قصد استفاده از پارچه در کلاهک را دارید بهتر است از پارچه‌ای استفاده کنید که مقاومت خوبی نسبت به گرما داشته باشد و بتواند از آسیب‌دیدگی جلوگیری کند، در حالی که برخی پارچه‌ها بلافاصله براثر گرما می‌سوزند و ذوب می‌شوند که ممکن است خطرساز باشد.
آباژور رومیزی کلاسیک
احتمالا شما هم مانند بقیه افراد خواهان آباژور، در انتخاب سبک آن به مشکل بخورید. آباژورهایی با سبک کلاسیک که انواع متنوعی نیز دارد یکی از پرطرفدارترین انواع آباژور است که افراد زیادی را به دنبال خود کشانده است. نکته جالب در رابطه با آباژورهای رومیزی کلاسیک این است که با هر چیدمان و دکوراسیونی به کار می‌روند و ظاهر شیک و زیبایی را به خانه می‌بخشند. البته این موضوع واضح است که آباژورهای کلاسیک هارمونی مناسب‌تری خواهند داشت اگر سبک کلی دکوراسیون محیط شما به صورت کلاسیک باشد. آباژورهای کلاسیک قابلیت نورپردازی غیرمستقیم و ایجاد منظره‌ای شیک دارند که زیبایی محیط مدنظر شما را افزایش می‌دهند. آباژور رومیزی کلاسیک قابلیت این را دارد که در اتاق‌های نشیمن، دفتر کار و حتی راه‌رو مورد استفاده قرار گیرد.

البته نکته دیگر این است که آباژور رومیزی کلاسیک تنوع بسیار بالایی را از خود نشان داده است و از دید مدل، متریال و استایل به انواع مختلفی تقسیم شده که برای هر سلیقه و سبکی یافت شوند. به‌طور مثال آباژورهایی که طراحی مینیمال دارند بسیار ساده هستند و یا آباژورهایی نیز وجود دارد که طراحی شلوغی در بدنه و کلاهک ایجاد می‌کنند و معمولاً از کریستال در ساختار خود استفاده می‌کنند.

 

دنیای صنعتی...
ما را در سایت دنیای صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین دنیای صنعتی industrialworld بازدید : 84 تاريخ : سه شنبه 8 فروردين 1402 ساعت: 14:25

اگر شما هم در یک کلانشهر زندگی می کنید حتما با پدیده ی آلودگی صوتی آشنایی دارید. شاید رسانه ها بیشتر آلودگی صوتی را با شدت صدای سیستم صوتی اتومبیل ها معرفی کرده باشند ولی شما آن را دست کم یک جای دیگر هم احساس کرده اید. حتما ساختمانی در نزدیکی منزل شما بوده که ساخت و ساز را از صفر شروع کرده و شما باید تا ساخت یک برج چند طبقه به صورت شبانه روزی سر و صدای ناشی از کار آنها را تحمل می کردید. شاید در آن زمان اولین بار به فکر استفاده از یک گوشی صداگیر افتاده باشید ولی باید بدانید که این گوشی ها جزئی از تجهیزات ایمنی کار هستند؛ صدایی که در آن ساعت شما را با وجود آن فاصله زیاد اذیت می کند، قطعا از نزدیک بسیار  آزار دهنده تر است و حتی ممکن است موجب آسیب دائمی و از دست دادن شنوایی کارگران شود.
گوشی صداگیر چیست؟
یکی از تجهیزات ایمنی گوش است که با پوشاندن گوش از بیرون شدت صوتی که به داخل گوش می رسد را تا 30 دسی بل کاهش می دهد و بدین طریق از گوش فرد محافظت می کند. به این وسیله محافظ شنوایی، محافظ گوش، گوشی ایمنی، گوش بان و اشتباها گوش گیر هم می گویند؛ در حالی که گوش گیر ها بسیار کوچکترند و کاملا درون گوش شما قرار می گیرند. طراحی گوشی صداگیر شباهت زیادی به هدست و هدفون های بزرگ دارد جایی که در این چند ساله برند بیتس با محصولات متنوع و تبلیغات گسترده بازار را قبضه کرد. گوشی های صداگیر اغلب تاشو هستند تا پس از استفاده جای کمتری را اشغال کنند.
موارد استفاده عمومی از گوشی صداگیر (Ear muff)
افراد بسیاری هستند که در صورت وجود صدای اضافی توانایی و تمرکز خود را بر روی کار از دست می دهند. مثلا یک دانش آموز کنکوری روزانه 8 تا 10 ساعت را طبق برنامه مطالعه می کند و امکان اینکه در تمامی این ساعات در کتابخانه حاضر باشد را ندارد. فرض کنید این دانش آموز به صدا بسیار حساس است و منزل آنها هم همیشه شلوغ است چرا که خواهر و برادری کوچکتر در خانه دارد؛ در اینجا گوشی صداگیر به کمک او می آید و حجم صدای اطراف را تا حد زیادی کاهش می دهد تا او بتواند روی مطالب درسی تمرکز کرده و سطح یادگیری خود را ارتقا بخشد.
بعضی دانش آموزان در این موارد از گوش گیر های ریزی که درون گوش قرار می گیرند استفاده می کنند که صدا را کاملا قطع کنند، ولی بهتر است بدانند که آنها با انجام طولانی مدت این کار به سلامت جسمی و روانی خود صدمه خواهند زد.
علاوه بر موارد بالا گوش برخی افراد آستانه تحمل کمتری دارد که لازم است این ها در شرایطی که احتیاجی به ارتباط صوتی با دیگران ندارند از گوشی صداگیر استفاده کنند.
چرا گوشی صداگیر ساخته شد؟
کارهای بسیاری هستند که انجام آنها ضرورت دارد و هنوز راه کم صدا تری برای انجام آن ها پیدا نشده است؛ گوشی صداگیر برای کمک به افرادی که در این شغل ها فعالیت می کنند به وجود آمد. مثلا نیروهای نظامی که طبق برنامه زمانبندی شده در تمرین های تیراندازی شرکت می کنند در سالن از گوشی های صداگیر استفاده می کنند و افرادی که در مشاغل ساختمانی با برش سنگ و فلز سروکار دارند به این گوشی ها احتیاج دارند. به طور کلی اگر شغل شما به گونه ای است که زمان زیادی را باید در معرض صدای شدید بگذرانید بهتر است به فکر سلامت شنوایی خود بوده و برای تهیه یک گوشی صداگیر اقدام کنید.
در چه مکان هایی به گوشی صداگیر نیاز داریم؟
معادن، مراکز نظامی آموزشی، پادگان ها و رزمایش ها، کارخانه های خودروسازی، صنایع متالوژی، کارگاه های نجاری، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، کارگاه های نساجی و در آخر جایی که افراد زیادی شنوایی خود را از دست داده اند؛ یعنی میدان جنگ از جمله مکان هایی هستند که استفاده از گوشی صداگیر در آنها به شدت توصیه می شود.
معایب و مزایای خرید گوشی صداگیر
افراد عینکی امکان استفاده از گوشی صداگیر را ندارند، همچنین در هوای گرم استفاده از این گوشی ها سخت و طاقت فرسا می‌شود.
در مقابل گوشی صداگیر در فصل سرما کمک می کند تا گوش فرد نیز گرم مانده و سرخ نشود (این استفاده بسیار متداول است به نحوی که گوشی های بافتنی مخصوص این کار هم وجود دارد). گوشی صداگیر برای افرادی که مشکل ترشحات زیاد گوش دارند هم مناسب است؛ آنها می توانند برای جلوگیری از ریزش مایع ترشح شده به بیرون گوش یک پنبه را زیر گوشی صداگیر قرار دهند تا مایع را به خود جذب کند.
گوشی صداگیر هوشمند
برخی گوشی های صداگیر هوشمندانه عمل می کنند؛ یعنی به جای اینکه جلوی رسیدن کل صدای محیط به گوش شما را بگیرند صداهای با شدت صوتی زیاد را فیلتر کرده و به مابقی صدا های ضعیف تر مثل صدای افراد حاضر در آن جا اجازه می دهند تا عبور کرده و به گوش شما برسند.
این گوشی ها این کار را به وسیله یک میکروفون در بیرون، یک مدار در قسمت میانی و یک پخش کننده صدا که بر روی گوش شما قرار گرفته است انجام می دهند و با کمک آنها دیگر لازم نیست که برای شنیدن صحبت اطرافیان گوشی صداگیر را به دفعات از گوش خود خارج کنید.

 

دنیای صنعتی...
ما را در سایت دنیای صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین دنیای صنعتی industrialworld بازدید : 84 تاريخ : شنبه 5 فروردين 1402 ساعت: 17:09

مشاغل متعددی هستند که برای فعالیت در آنها نیاز به رعایت نکات ایمنی می ‌باشد، برخی از مشاغل نیاز به کفش ایمنی دارند تا با کمک آنها به خوبی از پاها محافظت شود. ایمنی همیشه قبل از کار باید رعایت شود تا از آسیب دیدن افراد جلوگیری کند و جان و سلامت آنها به خطر نیفتد. بسیاری از محیط‌های صنعتی برای بالا بردن ایمنی افراد خود نیاز به کفش ایمنی کار دارند، این کفش‌ها نمونه‌ها و مدل‌ها و همچنین سایزهای مختلفی دارند که با کمک آنها می ‌توان متناسب با شغل و محیط کاری و سایز پاهای خود آن را انتخاب کرد و تهیه نمود. ساختار این کفش ایمنی بسیار منحصربه‌فرد می ‌باشد به همین دلیل می‌تواند در مقابل رطوبت، حرارت، فشار و ضربه از پا به خوبی مراقبت نماید. بهترین راه برای محافظت از پا در محیط‌های پرخطر استفاده از این کفش‌های ایمنی و استاندارد می ‌باشد. سبک بودن وزن کفش باعث شده تا فرد بتواند برای مدت طولانی آن را مورد استفاده قرار بدهد. لازم به ذکر است که این کفش‌ها دارای چندین لایه هستند که آنها وظیفه محافظت از پاها را به عهده دارند. باید توجه کنید تا متناسب با شغل و حرفه خود کفش کار را انتخاب کنید تا بتواند به خوبی از پاهای شما مراقبت نماید و البته فعالیت روزانه خود را به خوبی انجام بدهند.
ویژگی کفش ایمنی با‌کیفیت
کفش‌های ایمنی دارای ویژگی‌های بارز و منحصر به فردی هستند و همواره در بازارها و در میان رقبا با این ویژگی‌ها معرفی و شناخته می ‌شوند، باید بگوییم که تولیدی نیز تلاش می‌کند تا آنها را باکیفیت بالا تولید کند تا آنها بتوانند عملکرد خوبی را از خود نشان بدهند. از مهمترین و اصلی ترین ویژگی‌های نهفته در این کفش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن این کفش‌ها سبک می‌باشد زیرا تایم طولانی باید استفاده شوند و مسلما وزن بالا باعث خستگی کارگران خواهد شد. جنس آنها چون اصولا از مواد پلیمری می‌باشد در کنار مقاومت بالا وزن سبکی هم دارند.

کفی و پاشنه آنها به گونه‌ای طراحی شده است که دارای آج‌های درشت و ریز هستند و به هیچ عنوان در محیط‌های لیز و لغزنده منجر به زمین خوردن افراد نمی ‌شود.
این کفش‌ها با بهترین مواد مصرفی و رنگ‌ها تولید شده‌اند به همین دلیل هنگام استفاده طولانی مدت و قرار گرفتن آنها در برابر مواد شیمیایی و اسیدی و آب تغییر رنگ و حالت نمی ‌دهند.
اصولا جنس رویه کفش‌ها که اصلی‌ترین بخش آنها برای مراقبت از انگشتان و خود پا‌ به‌شمار می‌رود جنسی فولادی دارد که در برابر ضربه و فشار آب خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد.
داخل این کفش ها از موادی استفاده شده است که الیافی هستند و از تعریق و حساسیت پاها جلوگیری می ‌کنند.
کفش‌ها دارای سایزبندی هستند به همین دلیل می‌توان متناسب با سایز پاهای خود آن را انتخاب کرد و تهیه نمود و با اطمینان کامل مورد استفاده قرار داد.

مقاومت بالا و دوام بسیار زیاد این کفش‌ها باعث شده تا شرکت های متعددی به استفاده از آنها روی بیاورند و با کمک این کفش‌ها همواره ایمنی افراد خود را تضمین کنند. استفاده آسان و عملکرد فوق‌العاده و ایمنی بالا از مهمترین ویژگی‌های این کفش‌ها می‌ باشد که موجب محبوبیت زیاد آنها گشته است.

اهمیت استفاده از کفش ایمنی
خرید کفش‌ ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می ‌باشد، این کفش­ها بسیار پرکاربرد هستند و در هنگام مشاغل پرخطر باید با اطمینان کامل از آنها استفاده کرد و ایمنی خود را بالا برد. از مهمترین مزایای استفاده از این کفش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیره و کفی این کفش‌های ایمنی به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام مقابله با مواد شیمیایی و نفتی و همچنین مواد شوینده در محیط کاری همواره از لیز خوردن شما جلوگیری می ‌کنند، این کفش می‌تواند سلامتی شما را تضمین کند.

موادی مانند اسید که خاصیت خورندگی اجسام و لوازم را دارند بسیار خطرناک هستند و هنگام رفتن به چنین محیط‌هایی نیاز به کفش ایمنی می ‌باشد تا از آسیب دیدن پا‌ها به خوبی جلوگیری شود.
افرادی که در مجاورت کوره‌های ذوب فعالیت می‌کنند نیاز به کفشی دارند که در برابر حرارت و مواد مذاب مقاومت داشته باشد پس باید کفش ایمنی پاهای شما را در برابر حرارت و سوختگی محافظت نمایند.
در برخی مشاغل خطرات بسیار شایعی مانند ضربه و فشار و افتادگی اجسام بر روی پاها وجود دارد به همین دلیل کفش ایمنی در این زمینه اهمیت به سزایی دارد و می ‌توان با کمک آن پاها را در برابر ضربه و فشار ایمن کرد.
افرادی که در حرفه الکتریسیته و برق رسانی فعالیت می ‌کنند با کمک این کفش‌ها می‌توانند از خطر برق گرفتگی در‌امان بمانند و سلامتی خود را حفظ کنند تا به خطر نیفتد.
این کفش‌ها در برابر پاره شدن، سوراخ شدن و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند و همواره کارگران عزیز می ‌توانند با اطمینان کامل از آنها هنگام فعالیت‌های کاری خود استفاده کنند و سلامت پاهای خود را تضمین نمایند.

 

دنیای صنعتی...
ما را در سایت دنیای صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین دنیای صنعتی industrialworld بازدید : 128 تاريخ : شنبه 5 فروردين 1402 ساعت: 14:27

مشاغل متعددی هستند که برای فعالیت در آنها نیاز به رعایت نکات ایمنی می ‌باشد، برخی از مشاغل نیاز به کفش ایمنی دارند تا با کمک آنها به خوبی از پاها محافظت شود. ایمنی همیشه قبل از کار باید رعایت شود تا از آسیب دیدن افراد جلوگیری کند و جان و سلامت آنها به خطر نیفتد. بسیاری از محیط‌های صنعتی برای بالا بردن ایمنی افراد خود نیاز به کفش ایمنی کار دارند، این کفش‌ها نمونه‌ها و مدل‌ها و همچنین سایزهای مختلفی دارند که با کمک آنها می ‌توان متناسب با شغل و محیط کاری و سایز پاهای خود آن را انتخاب کرد و تهیه نمود. ساختار این کفش ایمنی بسیار منحصربه‌فرد می ‌باشد به همین دلیل می‌تواند در مقابل رطوبت، حرارت، فشار و ضربه از پا به خوبی مراقبت نماید. بهترین راه برای محافظت از پا در محیط‌های پرخطر استفاده از این کفش‌های ایمنی و استاندارد می ‌باشد. سبک بودن وزن کفش باعث شده تا فرد بتواند برای مدت طولانی آن را مورد استفاده قرار بدهد. لازم به ذکر است که این کفش‌ها دارای چندین لایه هستند که آنها وظیفه محافظت از پاها را به عهده دارند. باید توجه کنید تا متناسب با شغل و حرفه خود کفش کار را انتخاب کنید تا بتواند به خوبی از پاهای شما مراقبت نماید و البته فعالیت روزانه خود را به خوبی انجام بدهند.
ویژگی خرید کفش ایمنی با‌کیفیت
کفش‌های ایمنی دارای ویژگی‌های بارز و منحصر به فردی هستند و همواره در بازارها و در میان رقبا با این ویژگی‌ها معرفی و شناخته می ‌شوند، باید بگوییم که تولیدی نیز تلاش می‌کند تا آنها را باکیفیت بالا تولید کند تا آنها بتوانند عملکرد خوبی را از خود نشان بدهند. از مهمترین و اصلی ترین ویژگی‌های نهفته در این کفش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن این کفش‌ها سبک می‌باشد زیرا تایم طولانی باید استفاده شوند و مسلما وزن بالا باعث خستگی کارگران خواهد شد. جنس آنها چون اصولا از مواد پلیمری می‌باشد در کنار مقاومت بالا وزن سبکی هم دارند.
کفی و پاشنه آنها به گونه‌ای طراحی شده است که دارای آج‌های درشت و ریز هستند و به هیچ عنوان در محیط‌های لیز و لغزنده منجر به زمین خوردن افراد نمی ‌شود.
این کفش‌ها با بهترین مواد مصرفی و رنگ‌ها تولید شده‌اند به همین دلیل هنگام استفاده طولانی مدت و قرار گرفتن آنها در برابر مواد شیمیایی و اسیدی و آب تغییر رنگ و حالت نمی ‌دهند.
اصولا جنس رویه کفش‌ها که اصلی‌ترین بخش آنها برای مراقبت از انگشتان و خود پا‌ به‌شمار می‌رود جنسی فولادی دارد که در برابر ضربه و فشار آب خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد.
داخل این کفش ها از موادی استفاده شده است که الیافی هستند و از تعریق و حساسیت پاها جلوگیری می ‌کنند.
کفش‌ها دارای سایزبندی هستند به همین دلیل می‌توان متناسب با سایز پاهای خود آن را انتخاب کرد و تهیه نمود و با اطمینان کامل مورد استفاده قرار داد.

مقاومت بالا و دوام بسیار زیاد این کفش‌ها باعث شده تا شرکت های متعددی به استفاده از آنها روی بیاورند و با کمک این کفش‌ها همواره ایمنی افراد خود را تضمین کنند. استفاده آسان و عملکرد فوق‌العاده و ایمنی بالا از مهمترین ویژگی‌های این کفش‌ها می‌ باشد که موجب محبوبیت زیاد آنها گشته است.
اهمیت استفاده از کفش ایمنی
استفاده از کفش‌های ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می ‌باشد، این کفش­ها بسیار پرکاربرد هستند و در هنگام مشاغل پرخطر باید با اطمینان کامل از آنها استفاده کرد و ایمنی خود را بالا برد. از مهمترین مزایای استفاده از این کفش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیره و کفی این کفش‌های ایمنی به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام مقابله با مواد شیمیایی و نفتی و همچنین مواد شوینده در محیط کاری همواره از لیز خوردن شما جلوگیری می ‌کنند، این کفش می‌تواند سلامتی شما را تضمین کند.
موادی مانند اسید که خاصیت خورندگی اجسام و لوازم را دارند بسیار خطرناک هستند و هنگام رفتن به چنین محیط‌هایی نیاز به کفش ایمنی می ‌باشد تا از آسیب دیدن پا‌ها به خوبی جلوگیری شود.
افرادی که در مجاورت کوره‌های ذوب فعالیت می‌کنند نیاز به کفشی دارند که در برابر حرارت و مواد مذاب مقاومت داشته باشد پس باید کفش ایمنی پاهای شما را در برابر حرارت و سوختگی محافظت نمایند.
در برخی مشاغل خطرات بسیار شایعی مانند ضربه و فشار و افتادگی اجسام بر روی پاها وجود دارد به همین دلیل کفش ایمنی در این زمینه اهمیت به سزایی دارد و می ‌توان با کمک آن پاها را در برابر ضربه و فشار ایمن کرد.
افرادی که در حرفه الکتریسیته و برق رسانی فعالیت می ‌کنند با کمک این کفش‌ها می‌توانند از خطر برق گرفتگی در‌امان بمانند و سلامتی خود را حفظ کنند تا به خطر نیفتد.
این کفش‌ها در برابر پاره شدن، سوراخ شدن و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند و همواره کارگران عزیز می ‌توانند با اطمینان کامل از آنها هنگام فعالیت‌های کاری خود استفاده کنند و سلامت پاهای خود را تضمین نمایند.

دنیای صنعتی...
ما را در سایت دنیای صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین دنیای صنعتی industrialworld بازدید : 90 تاريخ : شنبه 5 فروردين 1402 ساعت: 14:14